Apa saja yang kita terlalu banggakan hingga membuat orang lain terasa, pasti akan ditarik pergi dari kita perlahan-lahan tanpa kita sendiri sedari. By ShueQry

Thursday, June 4, 2009

DAH SOLAT BELUM - Motivasi



Apasal lah aku malas sembahyang

Allah beri aku jasad siap dengan bayang-bayang

Bukan ke lebih beruntung daripada tiang

Berdiri tanpa roh malam siang…


Apasal lah aku malas sembahyang

Kerja dah best keluarga pun dah senang

Negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang

Takkan lima minit lima waktu aku tak boleh luang


Apasal lah aku malas sembahyang

Allah beri otak supaya aku tak banggang

Allah sinar ilmu boleh fikir susah senang

Allah kurnia nikmat kenapa aku tak kenang…


Apasal lah aku malas sembahyang

Main bola aku sanggup sampai petang

Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang

Apalah aku ingat masuk syurga boleh hutang…?


Apasal lah aku malas sembahyang

Aku kena ingat umur kita bukannya panjang

Pagi kita sihat petang boleh kejang

Nanti dalam kubur kena balung sorang-sorang


Apasal lah aku malas sembahyang

Siksa neraka cubalah aku bayang

Perjalanan akhirat memang terlalu panjang

Janji Allah Taala akan tertunai tak siapa boleh halang!


Dipetik dari Gema Jumaat Pusat Islam UUM.

0 comments:

Post a Comment